Rak szyjki macicy

Kampania "Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię"

Druga edycja „Mam Haka na Raka” dedykowana była rakowi szyjki macicy. Jury podczas obrad jednogłośnie wskazało kampanię autorstwa uczniów z I liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Lublinie pod hasłem „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię”. Spot telewizyjny przedstawia kobietę przygotowującą się do podróży. Na pierwszy rzut oka bohaterka składa i pakuje ubrania potrzebne na wycieczkę. Dopiero odejście kamery pokazuje, że przed kobietą leży nie walizka, a trumna i właśnie w niej umieszczane są kolejne rzeczy na wyjazd.

Kampania zespołu z Lublina jest przemyślana i spójna, i to jest jej mocną stroną. Młodzi ludzie starają się mówić dosadnie , tak aby ich hasło zapadało w pamięć. Nie boją się kontrowersji – stworzyli kampanię, obok której nie da się przejść obojętnie. Wierzę, że dzięki niej uda nam się przekonać kobiety do wykonywania regularnych badań cytologicznych - mówi dr Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii.

Więcej informacji na: zrobcytologie.pl